mardi 19 février 2008

Wist je dat?

- de moderne mier zich in huis begeeft via kranen, stopcontacten, en airconditioning...
- de strijd voorlopig nog niet is gestreden, en het voorlopig 1435 tegen 0 is... voor mij...
- de moderne kakkerlak op zijn rug gaat liggen en doet of hij dood is...
- wij misschien de moderne kakkerlak ten ongepaste tijde wakker maken natuurlijk...
- kuisvrouwen niet altijd even bekwaam zijn in het strijken, vooral dan als ze een glazen tafel gebruiken als strijkplank...
- we volgende week eindelijk op missie gaan naar Kaolack!
- we nu woensdag en donderdag kleine projecten bezoeken in Dakar...
- we de kosten voor de glazen tafel dan maar hebben afgeschoven op het immobiliënkantoor...
- we op het strand verse vis, inktvis en gamba's gekocht hebben om de hele buurt te voeden...
- die vis nogal moeilijk te fileren is als je vingers in de weg zitten...
- je op de bus niet kan betalen met 2000 CFA en een grande maman zonder pardon voor ons betaalde...
- ik mijn fototoestelkabel thuis ben vergeten en u tracht te vermaken met wist je datjes...
- we zaterdagavond aan de ingang van een bar dachten dat er motorolie uit een geparkeerde auto liep...
- de eigenaar de zanger bleek te zijn van Orchestra Baobab... Rudi Gomis...
- Orchestra Baobab na een kortstondige verwarring toch dezelfde groep bleek te zijn als L'Orchestre Baobab...
- U zich gerust mag schamen als u hen niet kent...
- Die mannen in Carnegie Hall hebben gespeeld!!! Met Ibrahim Ferrer hebben gespeeld!!!
- U dus op die foto zult moeten wachten tot de volgende keer ;)

5 commentaires:

Pie & Mie a dit…

Mambo Brambo,

Ik zal wachten op die foto's! Ik verwacht minstens een even impressionant kiekje van jou en een paar zeebewoners als die uit Ecuador!

Voorlopig nog geen punaisen zien vliegen... .

In Uganda heb ik heel veel reuzenmieren gelokt in een glas met een bodem fruitsap (mango, passievruchten,...hoe zoeter hoe beter)! Misschien het proberen waard!

Mabusu!

Mie

Unknown a dit…

wist je dat
*je misschien toch je foto's kunt doorsturen : geheugen in computer,downloaden en klaar is kees (tenzij er geen plaatsje voor dat kaartje is voorzien?)
*mieren hier niet zo zot zijn van zout, misschien jouw kolonie ook niet? maar inderdaad zot van zoet
*hier geen enkele blanke een
buskaartje zou kopen voor een ietwat gekleurde medemens
*het verschil met één letter toch belangrijker is dan ooit gedacht (maman - mama...)
bees
de enige echte mama

Bram Riems a dit…

Hehe,
nee, geen plaats voor kaart in computer... de laatste keer dat ik op een knopje duwde had ik de DVD-writer in mijn handen...
Vandaag bezoeken we 4 kleine projectjes (enkel financieel gesteund door BTC) in Dakar... morgen een verslag daarvan.
b

Martijn a dit…

Ocharme kerel,
Ik ben ook mijn kabel vergeten toen ik in Rwanda zat, balen! Mss kan je wel een regeling treffen met iemand in BTC die op missie komt naar daar?
Greets

Senegallier a dit…

wist je dat...

...L'orchestre baobab vaak in de Just4you speelt? Toevallig eens gaan zien tijdens weekendje dakar, zeker de moeite (bij ons was het gecombineerd met een lingerie-modeshow btw). Bloot vlees olé