lundi 16 juin 2008

up-dates

Dag mensen,

jep jep, tis weer een tijdje geleden... werk, werk en nog eens werk... Heeft iemand ooit een workaholic in mij gezien? Ikzelf alvast totaal niet, maar de laatste maand kwam ik toch dicht in de buurt... nu ja, workaholic ben je wellicht langer dan... een maand, en het is inderdaad al lang tijd om het wat rustiger aan te doen. U raadt het, zo ongeveer een maand...

Resultaat? Wel er is een nieuwsbrief en een website, check www.btcctb.org/westafrica. Kijk zeker eens naar het filmpje van één van onze micro-projecten, best confronterend.
Veel meer gedaan dan alleen dat hoor, maar ik hou het op 1 ding: een opleiding helpen organiseren voor de micro-projecten die dit jaar geselecteerd zijn. We houden ze twee keer, één keer in Dakar, vandaag en morgen, en later deze week in Kaolack.

Echt tof, een twintigtal mensen die elkaar van haar nog pluimen kennen, veel ambiance, veel kleine problemen, en veel goodwill om ze op te lossen. Tis voor mij ook eindelijk eens wat meer met mensen werken! En er komt meer van dat, want nu ik op de representatie even kan ademhalen ga ik de komende maanden de projecten helpen in hun communicatie... ziet er dus niet slecht uit.

Neemt niet weg dat, laten we het zeggen zoals het is, Senegal zeker ook zijn mindere kanten heeft. Ik had het de vorige keer over Saint-Louis, wel: tijdens het Jazz-festival, dat internationale aanspraken wil maken, en waar de helft van de bezoekers blank is, werd ik midden op straat opgepakt door een vijftal agenten in burger omdat ik een pintje vast had. Hup de combi in (geboeid dan nog), en op het politiekantoor onder loze bedreigingen een boete moeten betalen, van zo'n 9 euro... Pure corruptie. Het was niet het feit dat ik vond dat dat moet kunnen dat me zo frappeerde (integendeel, ik wil in dit steeds meer islamiserende landje geen problemen), wel de enorme agressiviteit waarmee ze te werk gingen. En dat maakt je wantrouwig. Als Wade op dezelfde manier het Israëlisch-Palestijns conflict gaat oplossen (alsof hij in zijn eigen land niet genoeg problemen heeft) komt er misschien nog een oplossing uit de bus ook.

Maar zo kan ik deze post niet afsluiten, wel? Positiever dan: onze scooter, waarmee we zo overal heen rijden zonder te moeten pingelen voor een taxi die naam a priori onwaardig, een tripje naar de Sine Saloum het komende weekend, en zonder twijfel de nummer 1: onze bbq, die al herhaaldelijk zijn dienst bewezen heeft!
Cheers!

1 commentaire:

Pie & Mie a dit…

Eila,

Idd best wel confronterend, maar anderzijds ook wel hoopgevend filmpje.

Take care Bram.

Blijkbaar doet de bbq wat hij moet doen!

Slukes,

Mie xxx